Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017

Περί μπαλωμάτων κι ενέσεων...



Είναι πραγματικά σπατάλη χρόνου την στιγμή που τρέχουν δεκάδες κρίσιμα ζητήματα, σημαντικά θέματα των πολιτών και της πόλης, να αποσπάσαι από την εργασία σου και να εκτρέπεις την προσοχή σου από τα ουσιώδη για να ασχοληθείς με τα ανούσια.
Ωστόσο κάποια πράγματα δε μπορούν να μένουν αναπάντητα, ιδίως όταν αποτελούν –από δόλο ή απλή άγνοια δεν έχει σημασία- ξεκάθαρη παραπληροφόρηση.

Στις 20 Απριλίου, κατέρρευσε το τοιχίο αντιστήριξης του κεντρικού δρόμου του Παληού στο σημείο 'Γλάστρες', με αποτέλεσμα, ένα σημαντικό κι επικίνδυνο ρήγμα στο πεζοδρόμιο και στο οδόστρωμα σε εκείνο το σημείο. Κανείς δεν μπορούσε να ξέρει σε τι κατάσταση βρισκόταν το υπέδαφος, κανείς δεν μπορούσε να ξέρει σε τι κατάσταση βρισκόταν οι αγωγοί ύδρευσης κι αποχέτευσης στο σημείο. Η εκτίμηση δεν μπορούσε να γίνει ούτε με το μάτι, ούτε με εικασίες, και η αποκατάσταση, φυσικά, δεν μπορούσε να γίνει με «μπαλώματα» και «τσιμεντενέσεις» (για να χρησιμοποιήσω και την άτοπη ορολογία του κ Σιμιτσή)

Άμεσα ξεκίνησαν από τους επιστήμονες διπλωματούχους μηχανικούς της τεχνικής υπηρεσίας οι διαδικασίες, εκτίμησης βλαβών (εντός 2 ημερών όπως άλλωστε ο νόμος προβλέπει). Με βάση αυτές επιμερίστηκαν ευθύνες και αναλήφθηκαν υποχρεώσεις. Ο δήμος ανέθεσε με διαδικασίες κατεπείγοντος, μελέτη κατασκευής του τοιχίου. Η εκπόνηση της μελέτης έγινε πολύ γρήγορα (δε γίνονται οι μελέτες με «κοπη πάστε» ξέρετε…), και με βάση αυτή ο ιδιώτης–εργολάβος ανέλαβε να κατασκευάσει με δική του δαπάνη το τοιχίο.
Μόλις αυτό απέκτησε την πλήρη αντοχή του –χρειάζονται περίπου 25 μέρες για αυτό- προχώρησαν άμεσα από υπάρχουσες εργολαβίες οι εργασίες αποκατάστασης του οδοστρώματος. Χωματουργικά και ασφαλτικά. Καμία πιο γρήγορη διοικητική διαδικασία δεν μπορούσε να υπάρξει.

Σημείωση 1. Μέσα στον εν λόγω δρόμο υπάρχουν τα κεντρικά δίκτυα της ΔΕΥΑΚ. Ύδρευση κι αποχέτευση. Οποιαδήποτε αστοχία στην εκτέλεση θα μπορούσε να έχει τεράστιες επιπτώσεις στην υγεία τον κατοίκων.

Σημείωση 2: Η κίνηση ΙΧ οχημάτων και δυστυχώς και παρανομούντων φορτηγών στον δρόμο είναι μεγάλη και τείνει αυξανόμενη όσο προχωρά το καλοκαίρι. Προτεραιότητα η ασφάλεια οδηγών και κατοίκων. Παράλληλα υπήρξε μέριμνα - κι αυτό επηρεάζει και τις τεχνικές εργασίες- ώστε να μην κλείσει σε κανένα στάδιο ο δρόμος εντελώς.

Σημείωση 3 : Τα έργα δε φτιάχνονται από robots κι έχουν πάντα επικινδυνότητα. Υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται ανάμεσα σε τόνους χώματος, σίδερου και τσιμέντου, και η ασφάλεια τους είναι η πρώτη και απόλυτη προτεραιότητά στα τεχνικά έργα.

Οι κάτοικοι του Παληού, εύλογα εξέφρασαν και σε εμένα την δυσαρέσκεια και δυσφορία τους για την ταλαιπωρία που υπέστησαν. Δεκτό. Όλοι όμως αναγνωρίζουν πως το έργο δεν ήταν ένα μπάλωμα. Είναι κρίμα να αναλωνόμαστε στα προφανή.


ΥΓ.  δεν είναι η θέση μου να μιλήσω εκ μέρους της δημάρχου, αλλά με δεδομένο πως ο πρώην δήμαρχος γνωρίζει πολύ καλά τις διαδικασίες που επέβαλαν την στέρηση μισθού στους υπαλλήλους, αποτελεί μικρότητα και απρέπεια, η δημόσια προσπάθεια να την συνδέσει με την δήμαρχο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis